piątek, 10 maja 2013

Olej Vatika


Hej ;)
Jak tam u Was z pogodą? u mnie dzisiaj cały czas pada i pada .. a wczoraj było tak pięknie.. 
No trudno, stwierdziłam, że napiszę o czymś bardzo dla mnie przyjemnym a mianowicie o hinduskim olejku Vatika.


OBIETNICE PRODUCENTA:
Intensywnie działająca odżywka, która sprawi, że włosy staną się zdrowe i lśniące. Stosowany regularnie zapobiega łupieżowi, zwiększa ukrwienie głowy, stymuluje porost włosów i zapobiega ich wypadaniu. Doskonały do nawilżania końcówek. Masaż skóry głowy przy użyciu olejku kokosowego uwalnia od stresu i napięć.Olej kokosowy w swoim czystym i naturalnym stanie ma w temperaturze pokojowej konsystencję stałą. Po lekkim ogrzaniu jest zupełnie płynny. 
Buteleczkę z Vatiką należy zostawić na chwilę w gorącej wodzie, a olejek staje się całkowicie płynny. Poza naturalnym olejem kokosowym w skład Vatiki wchodzą ekstrakty z wyjątkowych ziół: henny, amli i cytryny.  Ta unikalna formuła sprawia, że możliwa jest głęboka penetracja olejkiem w głąb włosa, dzięki temu daje on kompletne odżywienie od środka.
STOSOWANIE:

Olejek doskonale sprawdza się na końcówki włosów. Kilka kropelek  wtartych w wilgotne włosy jest wystarczające, aby zapewnić ochronę i nawilżenie. 
Można go stosować jako odżywkę  - wmasować delikatnie w skórę głowy po umyciu włosów, pozostawić na 15 min lub dłużej jeśli włosy są bardzo zniszczone. Następnie spłukać. 
Niektórzy preferują pozostawienie olejku na godzinę, dwie lub na całą noc, a następnie myją włosy. 

Osobiście nakładam olej na całe włosy i niewielką ilość wmasowuje w skórę głowy, robię warkocz i idę spać :) Stosuje go 1-2 razy w tygodniu.

Skład:
Coconut oil (Cocos nucifere oil) 
Neem (Azadirachta indica Leaf extract) 
Brahmi (Centella asiatica Plant extract)
Fruit extracts of Amla
Bahera and Harar (extracts of emblica officinalis Terminalia belirica and Terminalia chebula), 
Kapur kachri (Hedychium spicatum rhizome extract)
Henna (Lawsonia inermis leaf extrac)
Milk (lac)
Rosemary oil (Rosmarinus officinalis oil)
Lemon oil (Citrus limonum oil)
TBHQ (t-butyl hydroquinone)
Fragrance

Skład jest dosyć bogaty w składniki, które pielęgnują, wzmacniają, nawilżają nasze włosy i skórę głowy.
Głównym składnikiem jest olej kokosowy, który sprawdza się przeważnie przy włosach o niskiej porowatości i średniej ( ja taką mam ), ale są wyjątki i może sprawdzić się nawet w przypadku włosów porowatych.

MOJA OPINIA:
Zapach: Jak dla mnie to pachnie kokosem i cytryną, odpowiada mi ten zapach, dlatego spokojnie zasypiam z nim na głowie co było nie możliwe w przypadku Amli.
Konsystencja:  Po rozgrzaniu oleista, łatwo się rozprowadza na włosach.Efekty:  Moje włosy po tym olejku są miękkie, błyszczące, nawilżone, odżywione, skóra głowy ukojona, nie swędzi, nic się  nią złego nie dzieje ( olej kokosowy ma składniki przeciwzapalne, które bardzo dobrze wpływają na skórę głowy i nie tylko, często stosuje się go w przypadku różnych chorób skóry np. łuszczycy. )Jak zostawiałam olejek tylko na 2 godziny to nie widziałam takich efektów, i włosy się puszyły. Dlatego ważne jest żeby eksperymentować z czasem, raz zostawić na godzinę lub 2 a następnym na całą noc, wtedy dowiemy się ile nasze włosy potrzebują czasu na konkretny olej. Włosy są dłużej świeże, zapach w moim przypadku nie utrzymuję się długo na włosach po umyciu. Może przyciemniać włosy, jednak ja tego u siebie nie zauważyłam puki co :)Włosy nie rosną mi po nim szybciej i nie zahamowały wypadania , przez wiosnę aktualnie dość sporo mi wypada, jak co wiosnę i walczę z tym na inne sposoby.

Olej jest średnio wydajny, dostępny na Allegro, w sklepach hinduskich i niektórych stronach internetowych np. helfy.

Zmywam go łatwo, aktualnie myjąc włosy 2 razy szamponem Alterry.
Następnie nakładam odżywkę też z Alterry .

Bardzo lubię ten olej, jest pełno jego zwolenników i przeciwników. Jeżeli jeszcze nie wypróbowałaś, to spróbuj :)
Radzę kupić na początek jak najmniejsza pojemność, nie jest drogi kosztuje około 15 zł/ 150 ml.


Co myślicie o tym olejku?

8 komentarzy:

  1. vatika z Dabur - moj ulubiony olejek :)
    w odpowiedzi na pytanie: Kielkownice najlatwiej kupic na ebay, allegro - tam na pewno znajdziesz koszt okolo 50 zl
    - ja swoja kupilam w sklepiku z ekologiczna zywnoscia:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. myślę, że fajny, ale nie używałam, nigdy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny olejek. Szybko się rozpuszcza, dzięki czemu nakładanie jest wygodne
    swietne dzialanie, zawsze biore go na noc, po nocy moje wlosy sa lsniace, pachnace i co najważniejsze zregenerowane.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie słyszałam nigdy o tym olejku, ale Ty masz piękne włosy na zdjęciu!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kuszą mnie olejki, ale boję się, że obciążą mi włosy i zaczną się przetłuszczać:/

    OdpowiedzUsuń